osmundsen 2018-10-19 13:55:41

Fotball og idrettsfritidsordning

FK Donn ønsker å ha et bredt tilbud for sine medlemmer og andre interesserte, for å gi mulighet til å utvikle seg både sportslig og sosialt. Donn sin IFO bygges derfor på verdier som glede, trygghet, fellesskap og fair play. Det er en klar målsetting å bidra til at barn er aktive og stimulere mot en aktiv hverdag. Derfor legger vi til rette for en positiv og meningsfull opplevelse med fysisk aktivitet hele året, hvor alle som vil kan delta uavhengig av forutsetninger og ambisjonsnivå.

Vi vil gi barna en hverdag som er fylt med bevegelsesglede og bidra til gode vaner ved kosthold, hygiene og lekser. I tillegg vil vi legge vekt på utvikling av sosial kompetanse. Økt jente deltakelse i alle ledd og på alle nivåer er et viktig satsingsområde både for FK Donn og Norges Fotballforbund. Derfor ønsker vi å legge til rette for trygghet, trivsel og mestring i egne jentegrupper - på mandagene har vi nå god deltakelse på jentesiden.

Vi har kompetente instruktører med relevant utdannelse og bred erfaring fra idretten.

IFO er oppe mandag - torsdag, og én dag vil foregå som følgende:

• Barna tar følge med instruktør ned til Kongsgård etter skoleslutt
  • Fram til 1430 er det satt av tid til mat, leksehjelp og frilek
  • Fra 1430 - 1530 er det organisert aktivitet, ofte i form av ballaktivitet, hinderløyper/stafetter og andre leker
  • 1530 og til henting er utstyret framme slik at det fortsatt kan brukes
    • Og mulighet for mer mat
  • 1630 stenger IFO

Månedspriser (dag pr. uke):

• 1 dag for 845,-
  • 2 dager for 1430,-
  • 3 dager for 2000,-
  • 4 dager for 2500,-
    Bussordning 20,- pr. tur

Generelt

IFO har en begrensning på 70 barn pr. dag, og det vil være en instruktør pr. 15 barn tilstede.

Ansatte vil bruke programmet/appen ‘Vigilo’ til innsjekk, utsjekk og dokumentasjon. Appen gir dere som foreldre mulighet til å enkelt kommunisere med IFO leder ift. fraværsregistrering og varsling. Viktige dokumenter og meldinger vil bli lagt ut på Vigilo.

All aktivitet vil foregå ute, enten på Presteheiabanen eller i Jegersberg. Det er dermed viktig at barna har på seg riktig sko og tøy. Det vil bli lagt opp til at barna skal ha et skift liggende på IFO i tilfelle barnet blir våt ila. aktiviteten.

Aktiviteter
Aktiviteten på IFO skal være variert. Det vil si at barna skal få prøve seg på ulike idretter og aktiviteter ila. uken. Noen dager vil barna få mulighet til å velge aktiviteter, mens andre dager blir det rullering av aktiviteter.

Idrettsfritidsordningen er et variert aktivitetstilbud hvor barn får prøve flere ulike idretter i flere miljøer, for eksempel på banen, i skogen, på løkka, på snø, på is eller vann. Det legges vekt på å utvikle en god grunnmotorikk gjennom lek og aktiviteter tilpasset barnets utviklingsnivå.

Aktivitetsledere
Aktivitetslederne består av personer med trener- og utøvererfaring. Flere av lederne vil ha høyere idrettsutdanning (fra årsenhet til master) og vil selvfølgelig kurses og forberedes slik at deltakerne får et maksimalt utbytte av IFO.

Transport
Vi vil tilby transportmuligheter (minibuss/bil) fra Lovisenlund skole og Wilds Minne skole til klubbhuset. Dersom man går sammen og ordner en kjøreordning selv vil det selvfølgelig ikke være nødvendig å bestille transport fra oss.

Spørsmål hendvendes til post@donn.no

MTOTFLS

Aktiviteter

Ingen aktiviteter tilgjengelig for øyeblikket